修士課程 / Master's Program
出願期間 / Application Period
下記の期間に入力しオンライン申請することができます。 Online application system is available during the following period.
10月入学 / October Enrollment
令和6(2024)年10月9日(水)10時 ~ 令和6(2024)年11月5日(火)17時 October 9, 2024 (10 a.m. JST) ~ November 5, 2024 (5 p.m. JST)
最終日は17時までしかシステムにアクセスできません。
11月5日(火)17時より前までに出願データの送信を完了してください。
The Web Entry System will be closed at 5 p.m. for the last day.
Complete the web application by November 5 (5 p.m. JST).
出願時に、必ず募集要項と下記の項目を確認してください。
Please read the Application Guidelines and following topics carefully before starting the online application.
Web 出願の流れ / Flowchart for Web Entry
以下の手続きの流れの概要に沿って、出願書類の準備を進め、出願期間内に出願してください。 Please follow the outline below, prepare your application documents and apply during the application period.
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1. ホームページで募集要項・必要書類を確認する。 Check our website for the application guidelines and required documents.
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2. 出願のため、アカウントを登録し、マイページを作成します(メールアドレスが必要です)。
「アカウント登録」及び「ログイン」はページの最下段にあります。
最初に「アカウント登録」からアカウント登録をしてください。アカウント登録が完了したら、2回目からは「ログイン」からログインしてください。 To apply, create an account and make your "My Page", using your e-mail address.
"Create Your Account" and "Login" are located at the bottom of the page.
Please register your account from "Create Your Account" first. Once you have completed the account registration, please login from "Login" from the second time. アカウント登録 Register your account あなたのメールアドレスと任意のパスワードを入力し、アカウントを登録してください。 Enter your e-mail address and any password to register your account.
アカウントの有効化 Activate your account アカウントが登録された後、あなたのメールアドレスに【件名:アカウント登録】のメールが送付されます。 アカウント有効化のためのURLをクリックしてください。 entry.e.u-tokyo.ac.jp ドメインのメールが受け取れるよう、あらかじめフィルタリング等の設定を確認してください。
迷惑メールに振り分けられる場合もありますので、メールボックスをよく確認してください。 メールが届かない場合は、gradinfo[at]e.u-tokyo.ac.jp ([at]を@(半角)に置き換えてください。) までご連絡願います。 Once your account has been registered, an e-mail with [Subject: Account Registration] will be sent to your e-mail address. Please click on the URL in the e-mail to activate your account. Please check your filtering and other settings in advance so that you can receive e-mail from the entry.e.u-tokyo.ac.jp domain.
Please check your mailbox carefully, as it may be sorted into junk mail. If you do not receive an e-mail, please contact us at gradinfo"at"e.u-tokyo.ac.jp (Replace "at" with at mark.).
ログイン Login 「ログイン」ボタンをクリックすると、マイページ画面に進みます。
2回目以降は、メールアドレスとパスワードを入力してログインしてください。 Click the "Login" button to go to the My Page screen.
Please enter your e-mail address and password to log in from the second time onwards. -
3. 提出書類を準備し、検定料の支払いを行う。
出願の際に、検定料の支払いを証明する書類または国費を証明する書類のアップロードが必要です。 検定料支払い方法は募集要項を確認してください。
なお、一度支払いされた検定料は返金できませんのでご注意ください。 Prepare the documents to be submitted and pay the examination fee.
When submitting your application, you will need to upload documents proving payment of the examination fee or proof of government scholarship. Please check for payment methods of the examination fee for Application Guidelines.
Please note that the examination fee is non-refundable once paid. -
4. マイページへ入力する。
以下1~5の情報を入力し、提出書類をアップロードしてください。 Input the necessary information to Sections 1- 5 and upload the required documents.1.志望コース・出願者情報 Department and Applicant's Information 2.推薦者情報入力 Recommender Information 3.試験科目 Exam Subject 4.研究計画・参考業績 Research Plan/Samples of Academic Writings 5.学歴・職歴 Educational Background / Work Career 6.書類アップロード Documents Upload
マイページ My Page 「出願入力フォーム」ボタンをクリックすると、入力フォームに進みます。
また、マイページでは、あなたのログイン情報の編集やパスワードをリセットすることができます。 Click on the "Application Entry Form" button to proceed to the entry form.
You can also edit your login information and reset your password on My Page.
出願入力フォーム Entry Form 各セクションの※ マークの付いた欄は必須項目です。すべて入力してください。(必須項目が未入力の場合や不適当な入力がある場合は、エラーメッセージが表示され、次のセクションには進むことができません。)各セクションの入力内容確認ページにある「次へ進む」ボタンをクリックすると入力内容が保存され、再度ログインした場合には、保存した内容の続きから入力することができます。 Fields marked ※ in each section must be completed, so please fill in all the fields. (If a required field is not filled in or is improperly entered, an error message will be displayed and you will not be able to proceed to the next section.) Clicking the "Next" button on the confirmation page for each section will save your entries, and when you log in again, you will be able to continue with the saved entries.
提出書類アップロード Documents Upload 指示に従って、提出書類をアップロードしてください。 Follow the instructions to upload the documents to be submitted. -
5. 入力情報の最終確認
出願データを送信する前に必ず入力情報の再確認をしてください。送信後は再び入力情報を編集することはできなくなります。
入力情報の確認が終了したら、「出願」ボタンをクリックして、出願データを送信してください。 Please be sure to double check the information you have entered before submitting your application data. Once submitted, you will not be able to edit the information again.
When you have finished verifying the information, click the "Submit" button to send your application data. -
6.Web出願の完了
出願データの送信が完了した後、ご登録のメールアドレスに受付完了メールが送信されますので、必ず確認をしてください。
entry.e.u-tokyo.ac.jp ドメインのメールが受け取れるよう、あらかじめフィルタリング等の設定を確認してください。メールが届かない場合は、gradinfo[at]e.u-tokyo.ac.jp ([at]を@(半角)に置き換えてください。) までご連絡願います。 After your application data has been submitted, an acceptance e-mail will be sent to your registered e-mail address, so please be sure to check it.
Please check your filtering and other settings in advance so that you can receive e-mails from the entry.e.u-tokyo.ac.jp domain. If you do not receive the e-mail, please contact us at gradinfo[at]e.u-tokyo.ac.jp (Replace "at" with at mark.). -
7. 郵送が必要な書類を郵送する。
出願後に、送付用ラベル、入学願書のPDFが印刷できます。募集要項の「提出書類等」を確認の上、入学願書と各提出書類を一括して、補足説明書に記載の方法で本学に提出期限までに書留郵便で郵送してください。
マイページにて受験票の印刷が可能になったらメールで通知します。
※受験票は試験当日に持参してください。 Submit the required original documents by post.
After submitting your application, you will be able to print out the PDF files with the mailing label and application form. After confirming the "Documents to be submitted" in the application guideline, follow the instructions written in the application guidelines and the supplementary information and send the application form and all the documents together in one package to the university by the due date.
You will be notified by e-mail when your examination ticket can be printed out from your My Page.
※Please bring your examination ticket with you on the day of the examination.
出願前の準備について / Preparing for Web Entry
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メールアドレスを準備してください。
Prepare Your e-mail address.
アカウント作成や本研究科からの連絡のためのメールアドレスが必要になります。 An e-mail address is required to create your account. -
カラープリンター(用紙はA4サイズ)の準備をしてください。
Prepare to Print Documents (paper size A4).
出願完了後にPDF形式で出力される必要書類を印刷してください。 Print the PDF documents after submitting. -
その他注意事項をご確認ください。
Please read the other applicable notices.
- 環境によっては情報入力途中でブラウザを30分以上放置するとシステムエラーとなり、保存された時点に戻り、それまでに入力した情報は失われます。こまめな保存をお勧めします。 If you leave the browser inactive for more than 30 minutes during the process of entering information, an error will occur and the information you entered will be lost. Please make sure to save the information you enter frequently.
- フォームの入力を終えても、出願ボタンをクリックするまではWeb出願は確定していません。押し忘れにご注意ください。 Even if you complete the required forms, the web entry will not be completed until you click the “submit” button. Please do not forget to click this button.
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推薦書について
About Recommendation Letter
- 推薦書は指定の様式があります。 Use of the designated format is required.
- 指定の様式はWEB出願システムを通して推薦者に自動送信されます。 The form will be automatically e-mailed to the recommender through the Web Entry System.
推奨環境 / System Requirements
PCブラウザバージョン / PC Browsers and Versions
Windows環境の場合 On Windows |
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Mac環境の場合 On Mac |
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PDF閲覧ソフトバージョン / PDF Viewers and Versions
Windows環境の場合 On Windows |
※Windows 8.Xのリーダーは推奨環境ではありません。 * Acrobat Reader on Windows 8.X is not a recommended environment. ※ブラウザ専用PDF Viewerではなく、Adobe Readerでの閲覧を推奨します。 * The built-in PDF viewers of web browsers are not recommended environments. Please use Adobe Reader instead. |
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Mac環境の場合 On Mac |
※MacOSのプレビューは推奨環境ではありません。 * The Preview on Mac OS is not a recommended environment. ※ブラウザ専用PDF Viewerではなく、Adobe Readerでの閲覧を推奨します。 * The built-in PDF viewers of web browsers are not recommended environments. Please use Adobe Reader instead. |
※PC環境でのご利用を推奨します。(モバイル端末不可) モバイル端末からご利用、入力いただいた場合、 PDFの印刷などに対応できない場合がございますので、快適に閲覧しご入力いただくためには、 あらかじめPCをご準備いただくことを推奨します。 It is recommended that you use a PC (not mobile devices). If you use mobile devices to fill out forms, errors may occur when printing the PDF. To use the online application system efficiently, please use a PC.
Webで出願するには、まずアカウント登録をしてください。マイページが作成されます。 In order for you to apply online, you must create your account first. My Page will be created.
マイページログインはこちらです。アカウント登録がお済みでない方は、
上のアカウント登録からまずアカウント登録をしてください。
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